ПРЯМІ ТА ІТЕРАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ ЛІНІЙНИХ АЛГЕБРИЧНИХ РІВНЯНЬ

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
ІКТА
Факультет:
Комп’ютеризовані системи
Кафедра:
Не вказано

Інформація про роботу

Рік:
2010
Тип роботи:
Звіт до лабораторної роботи
Предмет:
Комп’ютерні методи дослідження систем керування

Частина тексту файла

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА” ІКТА кафедра „КОМП’ЮТЕРИЗОВАНІ СИСТЕМИ, АВТОМАТИКА І УПРАВЛІННЯ” ЗВІТ до лабораторної роботи № 2 З КУРСУ “Комп’ютерні методи дослідження систем керування” на тему: „ ПРЯМІ ТА ІТЕРАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ ЛІНІЙНИХ АЛГЕБРИЧНИХ РІВНЯНЬ ” Варіант № 3 Мета роботи: вивчити найпоширеніші прямі та ітераційні методи розв’язування систем лінійних алгебричних рівнянь та способи їх застосування для обчислення визначників і обертання матриць. Вхідні дані:  Система №1  де ; ; порядковому № завдання; № групи (наприклад, для КС-21 )   Метод Гауса з вибором головного елемента У методі Гауса при обчисленні елементів матриці  вимагається ділення на головні елементи , , … , . Якщо ж один з головних елементів рівний нулю, то схему єдиного ділення не можливо реалізувати. І навіть, коли усі головні елементи відмінні від нуля, але серед них є близькі до нуля, то тоді похибки суттєво зростають і не є контрольованими. Метод Гауса з вибором головного елемента по рядку. При пошуку головного елемента по рядку місцями міняються не рівняння системи (1.1), як при пошуку по стовпцю, а невідомі  у всіх рівняннях. Наприклад, на першому кроці методу Гауса серед коефіцієнтів  знайдемо максимальний по абсолютному значенню коефіцієнт. Нехай це буде коефіцієнт . Перепишемо систему, переставивши місцями  та  у всіх рівняннях: . (3.3) Від перестановки місцями доданків у рівняннях розв’язок системи не зміниться. На наступному кроці методу Гауса знаходимо максимальний коефіцієнт серед  та знову здійснюємо заміну, і т.д. Після завершення зворотного ходу методу Гауса необхідно знову виконати перестановку , тобто впорядкувати елементи вектора  у тому порядку, який був на самому початку. Загальний алгоритм методу Гауса з вибором головного елемента по рядку для   для    для  рядкові сортування  для   для  ;    Прямий хід: рядкові сортування ,  для  якщо   {; } ; ;  для  якщо  {; ; } інакше {; ; }    для     Оберне-ний хід: для  якщо    Впорядку-вання  Опис алгоритму Задаємо початкові значення вектора . Цей вектор містить інформацію про переміщення невідомих  під час вибору головних елементів. Прямий хід методу. Резервуємо (копіюємо) базові матриці  та  у відповідні матриці  та . Вхідні матриці  та  нам необхідні для кінцевої перевірки результату. Протягом виконання алгоритму ми працюємо з копіями вхідних матриць. Далі в трьох циклах виконується перетворення початкової матриці  до трикутного вигляду матриці  та відповідне перетворення правих частин системи . Зазначимо, що на кожному кроці першого циклу по змінній  виконуємо процедуру рядкового сортування по головним елементам. Тобто, відшукуємо максимальне значення по модулю головного елемента, а потім міняємо місцями стовпці в матрицях  та  (копії матриць  та ). Змінна  визначає номер рядка головного елемента, змінна  використовується як проміжна змінна при заміні значень у елементах матриць  та , а  як проміжна змінна при заміні значень елементів вектора . Обернений хід. Спершу присвоюємо значення для останнього невідомого , а потім в циклі відшукуємо усі решта невідомі. На останньому етапі впорядковуємо значення вектора  у тому порядку, який був на самому початку. Для перевірки вірності роботи алгоритму підставляємо наші знайдені  в систему (1.1). Обчислені ліві частини рівнянь повинні відповідати правим значенням елементів вектора . Список змінних, які використовуються в коді програми, та їх пояснення: A[n][n] – матриця розмірністю 4*4; P[n], inx[n], V[n][n], X[n], Y[n], C[n][n], max, value, z ,p, k, s, b – змінні типу double; B[n] – стовпець вільних членів; l, f, h, w, i, j – змінні типу int; Блок-схема розробленої програми  Остаточна версія програми #include <vcl.h> #pragma hdrstop #include "Unit1.h" #pragma package(smart_init) #pragma resource "*.dfm" ...
Антиботан аватар за замовчуванням

28.01.2013 18:01

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Завантаження файлу

Якщо Ви маєте на своєму комп'ютері файли, пов'язані з навчанням( розрахункові, лабораторні, практичні, контрольні роботи та інше...), і Вам не шкода ними поділитись - то скористайтесь формою для завантаження файлу, попередньо заархівувавши все в архів .rar або .zip розміром до 100мб, і до нього невдовзі отримають доступ студенти всієї України! Ви отримаєте грошову винагороду в кінці місяця, якщо станете одним з трьох переможців!
Стань активним учасником руху antibotan!
Поділись актуальною інформацією,
і отримай привілеї у користуванні архівом! Детальніше

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

пропонує роботу

Admin

26.02.2019 12:38

Привіт усім учасникам нашого порталу! Хороші новини - з‘явилась можливість кожному заробити на своїх знаннях та вміннях. Тепер Ви можете продавати свої роботи на сайті заробляючи кошти, рейтинг і довіру користувачів. Потрібно завантажити роботу, вказати ціну і додати один інформативний скріншот з деякими частинами виконаних завдань. Навіть одна якісна і всім необхідна робота може продатися сотні разів. «Головою заробляти» продуктивніше ніж руками! :-)

Новини